Descriere:
LAUNCH X431 PROS ELITE - Tester Profesional de Diagnoza Completa
Testerul de diagnoza multimarca Launch X431 Pros Elite este un instrument avansat, conceput pentru a oferi solutii precise si eficiente in diagnosticarea vehiculelor. Acesta este ideal pentru ateliere auto, tehnicieni profesionisti si pasionati de automobile, oferind o gama larga de functionalitati avansate. Cu o interfata intuitiva si o conexiune wireless rapida, testerul poate identifica rapid problemele vehiculului si facilita procesul de reparatie.
Testerul Launch X431 Pros Elite este un dispozitiv esential pentru orice service auto, oferind diagnosticare completa la nivel OEM, functii avansate de resetare si calibrare, precum si actualizari regulate. Cu suport pentru peste 200.000 de modele de vehicule si o interfata intuitiva, acest instrument imbunatateste eficienta diagnosticarii si faciliteaza repararile rapide. Datorita conectivitatii wireless si compatibilitatii extinse, este un aliat de incredere pentru tehnicienii auto si service-urile care doresc sa ofere un suport de inalta calitate clientilor lor.
Launch X431 Pros Elite este un tester auto performant, conceput pentru a oferi evaluari rapide si precise pentru o varietate larga de vehicule. Dotat cu tehnologii de ultima ora si o interfata intuitiva, acesta permite accesul la multiple sisteme electronice ale autovehiculului, precum motor, transmisie, ABS, airbag si altele.
Printre functionalitatile noi se numara:
Diagnosticare OBD-II completa: Capturarea rapida a codurilor de eroare si monitorizarea parametrilor de functionare pentru identificarea exacta a problemelor.
Testare activa: Posibilitatea de a efectua teste functionale si de a evalua in timp real performanta componentelor auto.
Reprogramare ECU: Suport pentru actualizarea si optimizarea softului unitatilor de control electronice.
Actualizari software automate: Sistemul se sincronizeaza constant cu cele mai noi protocoale de comunicatie si modele de vehicule.
Interfata prietenoasa: Ecran tactil de inalta rezolutie si meniuri intuitive, care simplifica procesul de diagnosticare.
Compatibilitate extinsa: Suporta o gama variata de marci si modele, fiind ideal atat pentru service-uri profesioniste, cat si pentru pasionatii de automobile.
Functionalitati principale si descriere detaliata:
1. Verificare ABS (Sistem de franare antiblocare)
Aceasta functie va permite sa efectuati diverse teste bidirectionale pentru a verifica conditiile de functionare ale sistemului de franare antiblocare (ABS).
Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- cand ABS-ul contine aer.
- cand computerul ABS, pompa ABS, cilindrul principal de frana, cilindrul de frana, conducta de frana sau lichidul de frana sunt inlocuite.
2. Resetare TPMS (Monitorizarea presiunii in anvelope)
Permite recalibrarea senzorilor de presiune dupa schimbarea anvelopelor sau inlocuirea senzorului TPMS.
3. Resetare lampa uleiului
Aceasta functie va permite sa resetati serviciul de ulei pentru sistemul de viata al uleiului de motor, care calculeaza un interval optim de schimbare a duratei de viata a uleiului in functie de conditiile de conducere a vehiculului si de evenimentele meteorologice. Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- daca lampa de service este aprinsa, executati mai intai diagnosticarea masinii pentru depanare. Dupa aceea, resetati kilometrajul sau timpul de conducere, astfel incat sa stingeti lampa de serviciu si sa activati un nou ciclu de conducere.
- daca lampa de service nu este aprinsa, dar ati schimbat uleiul de motor sau electric, trebuie sa resetati lampa de serviciu.
4. Resetare senzor electronic de acceleratie
Aceasta functie va permite sa faceti setarile initiale pentru actuatoarele de acceleratie si readuce valorile invatate stocate pe ECU la starea implicita. Procedand astfel, puteti controla cu precizie actiunile de reglare a clapetei de acceleratie (sau a motorului in gol) pentru a regla cantitatea de admisie a aerului.
5. Codare injector
Aceasta functie va permite sa scrieti codul real al injectorului sau sa rescrieti codul in ECU in codul injectorului cilindrului corespunzator, astfel incat sa controlati sau sa corectati mai precis cantitatea de injectie in cilindru.
Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- dupa ce ECu sau injectorul este inlocuit.
- dupa inlocuirea injectoarelor, sistemul recunoaste noile coduri pentru a optimiza injectia de combustibil.
6. Resetare SAS (Senzor de unghi de directie)
Aceasta functie va permite sa resetati unghiul de directie, dupa inlocuirea senzorului de pozitie a unghiului de directie, inlocuirea pieselor mecanice de directie (cum ar fi cutia de viteze, coloana de directie, tija de capat, articulatia de directie), efectuarea alinierii pe patru roti sau recuperarea caroseriei masinii.
Pentru a reseta unghiul de virare, gasiti mai intai pozitia relativa a punctului zero pentru ca masina sa circule in linie dreapta. Luand aceasta pozitie ca referinta, ECU poate calcula unghiul precis pentru directia la stanga si la dreapta.
7. Resetare placute de frana
Recalibrarea etrierilor electronici dupa inlocuirea placutelor de frana. Aceasta functie va permite sa resetati placuta de frana dupa inlocuirea acesteia. Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- placuta de frana si senzorul de uzura a placutei de frana sunt inlocuite.
- indicatorul placutei de frana este aprins.
- circuitul senzorului placutei de frana este scurt, care este recuperat.
- se inlocuieste servomotorul.
8. Invatarea treptelor de viteza
Necesara dupa inlocuirea ECU sau a senzorului de pozitie a arborelui cotit pentru a optimiza schimbarea treptelor de viteza.
9. Serviciul IMMO (Programare chei)
Ofera posibilitatea de a adauga, sterge si reprograma chei noi pentru a preveni utilizarea neautorizata a vehiculului.
Va permite sa efectuati functia de potrivire a cheilor antifurt, astfel incat sistemul de control al imobilizatorului de pe masina sa identifice si sa autorizeze cheile telecomenzii sa utilizeze in mod normal masina.
Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- cand cheia contactului, comutatorul de contact, panoul de instrumente combinat, ECU, BCM sau bateria telecomenzii sunt inlocuite.
10. Resetare baterie
Aceasta functie va permite sa efectuati o operatiune de resetare a unitatii de monitorizare a bateriei vehiculului, in care informatiile originale ale defectiunii bateriei descarcate vor fi sterse si se va face potrivirea bateriei.
Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- bateria principala este inlocuita.
- senzorul de monitorizare a bateriei este inlocuit.
11. Regenerare DPF (Filtru de particule diesel)
Aceasta functie va permite sa curatati PM (Particulate Matter) din filtrul DPF prin modul de oxidare cu ardere continua (cum ar fi arderea cu incalzire la temperatura ridicata, aditivul de combustibil sau catalizatorul reduc arderea PM) pentru a stabiliza performanta filtrului.
Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- senzorul de contrapresiune de evacuare este inlocuit.
- sifonul PM este indepartat sau inlocuit.
- duza aditivului de combustibil este indepartata sau inlocuita.
- oxidantul catalitic este indepartat sau inlocuit.
- regenerarea DPF MlL este activata si intretinerea este efectuata.
- modulul de control al regenerarii DPF este inlocuit.
12. Adaptare EGR (Supapa recirculare gaze esapament)
Calibreaza supapa EGR dupa curatare sau inlocuire, asigurand un control optim al gazelor de esapament.
13. Potrivire suspensie
Aceasta functie va permite Resetarea electronica a pozitiei acceleratiei.
Aceasta functie va permite sa faceti setarile initiale pentru actuatoarele de acceleratie si readuce valorile invatate stocate pe ECU la starea implicita. Procedand astfel, puteti controla cu precizie actiunile de reglare a clapetei de acceleratie (sau a motorului in gol) pentru a regla cantitatea de admisie a aerului.
14. Resetare NOx (Senzor de oxizi de azot)
Senzorul de NOx este un senzor utilizat pentru a detecta continutul de oxizi de azot (NOx) din evacuarea motorului. Daca defectiunea NOx este reinitializata si convertizorul catalitic NOx este inlocuit, este necesara resetarea valorii invatate a convertizorului catalitic stocata in ECu motorului.
15. Resetare anvelope
Permite setarea parametrilor de dimensiune pentru anvelope modificate sau inlocuite.
16. Calibrare geamuri
Aceasta functie este conceputa pentru a efectua potrivirea geamurilor si recuperarea memoriei initiale a ECU.
17. Resetare start-stop
Aceasta functie este utilizata pentru a deschide sau inchide functia automata de pornire/oprire prin setarea functiei ascunse in ECU (Preconditia este vehiculul echipat cu functie ascunsa si suport hardware)
18. Initializare sistem AC
Initializarea sistemului AC trebuie efectuata atunci cand ECU sau actuatorul CA al vehiculului este inlocuit sau memoria ECU este pierduta.
19. Resetare AdBlue (Uree auto)
Dupa ce lichidul de tratare a esapamentului diesel (ureea auto) este inlocuit sau completat, este necesara operatia de resetare a ureei.
20. Resetare faruri adaptive (AFS)
Initializeaza si ajusteaza farurile adaptive pentru o iluminare optima.
21. Resetare raport aer-combustibil (A/F)
Optimizeaza amestecul aer-combustibil pentru o ardere eficienta.
22. Resetare cutie de viteze
Aceasta functie va permite sa finalizati autoinvatarea cutiei de viteze pentru a imbunatati calitatea schimbatorului de viteze.
Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- cand cutia de viteze este dezasamblata sau reparata.
23. Reglare lichid de racire
Activeaza pompa electronica de apa inainte de aerisirea sistemului de racire.
24. Resetare transport
Pentru a reduce consumul de energie al vehiculului, utilizatorul poate efectua urmatoarele operatiuni: limitarea vitezei vehiculului, neactivarea retelei pentru deschiderea usii si dezactivarea cheii de la distanta etc. In acest caz, este necesara dezactivarea modului de transport pentru ca vehiculul sa fie normal.
25. Calibrare scaune
Aceasta functie este aplicata pentru a potrivi scaunele cu functie de memorie care sunt inlocuite si reparate.
26. Detectare baterie de inalta tensiune
Aceasta functie este utilizata pentru diagnosticarea bateriei de inalta tensiune si pentru detectarea informatiilor de stare.
27. Initializare trapa
Aceasta functie va permite sa dezactivati blocarea trapei, sa se inchida cand ploua, functia de memorie al trapei glisante / basculante, pragul de temperatura in afara zonei de control, etc.
28. Monitorizare echilibru putere motor
Aceasta functie este utilizata pentru a monitoriza acceleratia arborelui cotit in cursa de putere a fiecarui cilindru, pentru a determina puterea relativa furnizata de fiecare cilindru.
29. Schimbarea limbii
Aceasta functie este utilizata pentru a schimba limba sistemului din consola centrala a vehiculului.
30. Regenerare filtru de particule benzina (GPF)
Aceasta functie este utilizata pentru a efectua inlocuirea sau regenerarea GPF dupa ce consumul de combustibil este crescut si puterea de iesire a motorului este redusa ca urmare a unui serviciu indelungat al GPF.
31. Potrivirea cutiei de viteze
Aceasta functie va permite sa finalizati autoinvatarea cutiei de viteze pentru a imbunatati calitatea schimbatorului de viteze.
Trebuie efectuata in urmatoarele cazuri:
- cand cutia de viteze este dezasamblata sau reparata.
VIDEO